Sunday, January 28, 2018

Aku penat

Renyai2 hujan..
Semalam di kala waktu begini pun sma..
Cuma pagi td hujan turun selebat-lebatnya.. aku tidak boleh lelapkan mata.. kdg2 hanya tertidur sendiri.. kepenatan..

Ya Allah.. aku hambaMu yg sgt lemah.. kau tunjukkan aku jawapan.. aku akan redha dgn jawapanmu..

Semalam berada di kg menyusun semula brg2 yg pernah aku simpan.. susun dgn perasaan yg kurang enak pd pandangan mata ini..

Kenapa perkara ini harus aku tempuh.. bila difikirkan.. aku ini tidak sedar mungkin aku ditegur.. barangkali aku sendiri tidak perasan..

Tegur la wahai org2 kesayanganku.. tegur la biar jelas.. supaya aku mencuba memperbaiki kesilapan supaya tidak menjadi semakin besar..

Bila dilihat byk juga brg2 aku ni.. kdg2 rasa syg.. tp sebenarnya patut aku buang.. sbb masih ada lagi brg yg mungkin akan ikut dibuang atau tersimpan kemas seperti sediakala..

Tangan ni hanya bergerak mengambil brg & entah bila sampai destinasi yg dituju.. 

Itu perancanganMu ya Allah.. aku hanya insan yg mampu berserah.. ku serah segalanya.. jiwaku rapuh sehingga kini..

Kosong.. sunyi..

No comments: