Saturday, January 27, 2018

Cukup sekali lagi

Bersarang lama blog ni..
Terlalu bz barangkali.. atau terpaksa melupakan hasrat utk berbicara..

Bismillah.. assalamualaikum..

Hanya kepadaMu aku berserah.. ku tulis disebabkan rasa amarah yg sgt membuak.. rasa yg TIDAK PERNAH sekali terpadam dlm ingatan.. ianya kerap bermain dlm fikiran.. api yg makin mengecil disebabkan KEPERCAYAAN & PELUANG.. makin lama makin terbakar.. seolah2 marak..

Jika mlm itu tidak ditunjukkan.. maka selamanya aku hidup dlm kayangan.. DIA membenarkan aku sakit sekarang.. ya .. mmg saat ini sakit itu masih ada..sampai bila2.. menggigil seluruh badan bila mengenangkan peristiwa pahit dlm hidup aku selama 30thn.. sakit yg pernah aku rasa dlu..

Janji hanya tinggal janji.. hanya dimulut.. maruah aku hanya dikaki.. Bodohnya aku.. atau aku dibomohkan.. mulut aku seakan dikunci.. badan aku seakan diikat..

Benar.. acapkali merasakan sesuatu.. tetapi lidah seakan kelu utk bicara.. tangan seakan kaku utk mencari.. benarkah aku dibomohkan⁉ Nauzubillah minzalik.. atau aku takut perkara buruk berlaku & aku tidak kuat utk hadapinya..

Jika aku diperbodohkan.. aku tidak sama sekali bodohkan diri aku dgn mengeluarkan kata kesat buat mereka mlm itu.. harga diri aku masih aku jaga.. aku masih ada sekecil zarah rasa hormat.. cukup buat masa itu..

Tiap kali aku fikir.. mmg benarkah byk kesalahan yg aku tidak nampak.. adakah itu kesalahan aku⁉ otak ini tidak mampu utk berkata ya atau tidak..

Tali yg aku genggam makin lama hilang dipautan.. bukan aku ingin lepaskan tapi tali itu seakan mengerti bahawa aku patut lepaskan ianya pergi.. biar aku tidak sakit utk menggegam erat..

Jika sebaliknya jawapan dari tali itu... aku mohon biarlah pilihan itu membahagiakan diri aku sendiri.. bukan org lain..

Aku penat .. sgt penat Ya Allah.. kau bantu aku utk aku hidup dgn tenang.. perit utk aku tanggung.. tapi kalau itu ujian dariMu.. aku cuba utk redha..

Senyumku buat masa ini hanya utk menggembirakan org sekelilingku.. aku hidup utk amanah Allah padaku.. aku mohon aku cukup kuat & terus kuat hingga hujung nyawa aku.. aku pohon padaMu Ya Allah.. kau berikan aku jalan yg kau redhai..tunjukkan aku jalan yg lurus.. dilorongkan dgn kesihatan yg baik & rezeki yg melimpah ruah..

Realiti & drama seakan sama.. cuma watak & perwatakan shj yg berbeza.. jalan cerita & penamat juga berbeza..

13/1/2016 - 18/1/2016
4/2017
20/1/2018

No comments: