Monday, October 7, 2013

"JAWAPAN"********


Peritnya rasa hati ni, kala semuanya berlaku dalam keadaan yg sekelip mata
Perit rasa hati ni bila mengenangkan keadaan yg sgt genting ni memerlukan sesuatu jawapan yg pasti
Kdg2 merasakan diri sgt tidak berguna, tidak mampu utk memberikan segalanya
Masa? aku tidak pernah skali menyalahkan

Terlalu byk berfikir menyebabkan otak aku semakin buntu
Semakin sakit sampaikan terpaksa ku gagahkan diri utk menelan pil
Walaupun aku tak sepatunya berpaut pada benda tu

Aku tidak tau mana jalan yg sepatutnya aku pilih
Memerlukan sgt bahu seseorang
Namun aku tidak mampu utk meluahkan 

Jawapan yg pasti aku perlukan dgn kadar segera
Mengharapkan keajaiban berlaku di depan mata aku
Namun aku tahu ia tidak mungkin berlaku
Tapi jika berlaku Alhamdulillah
Syukur Allah mendengar rintihan hambaMu ni
Aku redha dgn apa yg berlaku pada aku di saat ni
Mungkin ada hikmah disebaliknya
Apa yg pasti aku tahu Allah sedang menguji hambaNya

No comments: